fars
فرش و نكات نگه داري از آن
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 1
همه : ---

فرش يكي از انواع كف‌پوش‌هاي محبوب ايرانيان است. اين مسئله به‌گونه‌اي است كه مي‌توان گفت در تمام خانه‌ها حداقل يك قالي پيدا مي‌شود. در اين ميان استفاده از فرش ماشيني رواج فراواني داشته و انواع مختلف آن بسيار مورد توجه خريداران هستند. براي مثال مي‌توان به محبوبيت بالاي فرش 700 شانه از بين نمونه‌هاي مختلف اين فرش اشاره كرد.

اما دليل اين محبوبيت چيست؟ از طرفي به چه نكاتي بايد در هنگام خريد فرش 700 شانه ماشيني توجه كرد؟ ما اينجاييم تا نكات بسيار مهمي را در خصوص اين فرش، خريد و قيمت آن با شما در ميان بگذاريم. با ما باشيد تا با آگاهي و اطلاعات كامل نسبت به خريد ماشيني فرش درجه‌يك اقدام كنيد.

امروزه با توجه‌ به گستردگي و تنوع فرش‌هاي ماشيني چه از لحاظ جنس و كيفيت و چه از لحاظ شانه و تراكم، انتخاب و خريد فرش ماشيني بسيار سخت و مشكل شده است. يكي از فرش‌هاي پرفروش و قيمت مناسب بازار، فرش‌هاي 700 شانه تراكم 2550 مي‌باشد كه داراي خاب زياد و تراكم پايين هستند.

در اين مقاله به ويژگي هاي فرش 700 شانه؛ و مزايا و معايب آن مي‌پردازيم. فرش‌هاي هفتصد داراي 700 گره در عرض و 2550 گره در طول در يك متر مي‌باشند.

در ميان فرش‌هاي ماشيني 700 شانه، بهترين نوع آن فرش 700 شانه اكريليك مي‌باشد. فرش‌هاي 700 شانه در سه نوع اكريليك، پلي‌استر و ورژن توليد و بافته مي‌شود كه از لحاظ كيفيت و دوام و همچنين قيمت با يكديگر فرق مي‌كنند. فرش هفتصد شانه اكريليك داراي عمر طولاني‌تر و در برابر پاخور و شستشو از مقاومت بالايي برخوردار است. الياف اكريليك نزديك‌ترين الياف به پشم طبيعي هستند. فرش‌هاي ماشيني 700 شانه اكريليك توسط دستگاه‌هاي بافندگي HCP واندويل و با تراكم استاندارد 2550 بافته مي‌شوند.

استقبال بسيار زياد افراد در خريد فرش ماشيني باعث شده است در بسياري از نقاط كشور، كارخانجات فرش ماشيني احداث شود. در برخي نقاط تعداد اين كارخانجات بسيار بيشتر مي‌باشد و محصولات آنان از مرغوبيت و كيفيت بيشتري برخوردار است كه از جمله اين شهرها، مي‌توان از كاشان نام برد. شهر كاشان را به‌عنوان شهر فرش ايران نيز مي‌شناسند و بيش از 1000 واحد فعال در حوزه توليد و بافت فرش ماشيني در اين شهر داير مي‌باشد.

خريد فرش ماشيني 700 شانه كاشان به دليل قيمت مناسب و پاخور بهتري كه دارد، در بين انواع فرش‌هاي ماشيني بيشتر است. همين امر باعث شده است كه طرح‌هاي فرش ماشيني هفتصد شانه از تنوع و رنگ‌بندي متنوع‌تري برخوردار باشد. فرش 700 شانه نيز در گونه‌هاي متفاوت توليد مي‌شود كه شامل فرش 700 شانه تراكم 2550 درجه‌يك، فرش طرح 700 شانه و فرش 700 شانه تبديلي مي‌باشد.

فرش 700 شانه ماشيني را مي‌توانيد از پركاربردترين و حتي پرفروش‌ترين انواع فرش‌ هاي ماشيني دانست. دليل نام‌گذاري اين قالي ماشيني، وجود 700 گره نخ‌هاي خاب در هر متر عرض آن است. اين گره‌ها، نخ‌هاي خاب را به نخ‌هاي تاروپود وصل مي‌كنند. تنوع در اين فرش 700 شانه كاشان به طرح‌هاي آن خلاصه نمي‌شود و تراكم نيز يكي از پارامترهايي است كه در انواع آن متفاوت است. فرش‌هاي 700 شانه كاشان در تراكم‌هاي زير توليد شده و در بازار به فروش مي‌رسد:

فرش 700 شانه تراكم 2100
فرش 700 شانه تراكم 2550
فرش 700 شانه تراكم 3000


اگر به رده‌بندي فرش‌ها از نظر زيبايي و ريزبافت بودن توجه كنيم مي‌توان قالي هفتصد شانه را در رده‌هاي پايين‌تري از فرش‌هاي 1000، فرش‌هاي 1200 و فرش‌هاي 1500 شانه دانست. اما فرش 700 شانه در تراكم‌هايي همچون 2550، طرح‌هايي بسيار زيبا و جذاب داشته و نقش‌هاي چشم‌نواز آن توجه خريداران را به خود جلب مي‌كند.

انواع فرش ماشيني 700 شانه
فرش‌هاي 700 شانه ماشيني از لحاظ بافت چند نوع هستند. گونه اول فرش هاي ماشيني 700 شانه كه با دستگاه‌هاي فابريك HCP واندويل بافت مي‌شوند كه بهترين نوع مي‌باشد، گونه دوم هستند كه توسط دستگاه‌هاي 700 شانه تبديلي بافت مي‌شود كه به‌خاطر تبديل دستگاه‌هاي 500 شانه به 700 شانه از كيفيت بافت پايين‌تري برخوردارند، گونه‌اي ديگر از فرش‌هاي 700 شانه هم هستند كه داراي تراكم پايين‌تر و وزن كمتري هستند كه از 700 شانه‌هاي ديگر بي‌كيفيت‌تر است.

فرش‌هاي طرح 700 شانه هم گونه‌اي از فرش‌هاي ماشيني هستند كه با دستگاه‌هاي 500 شانه و تراكم 1500 بافت مي‌شود، ولي طرح و نقشه‌هاي آن همان طرح‌هاي 700 شانه مي‌باشد كه از لحاظ قيمتي بسيار پايين‌تر مي‌باشد. بهترين فرش ماشيني 700 شانه فرشي است كه با دستگاه‌هاي بافندگي اصل مانند واندويل HCPX2 و با بهترين الياف اكريليك هيت ست و توسط به‌روزترين دستگاه‌ها شيرينگ و آهار گردد و همچنين داراي شناسنامه و برند معتبري باشد.

در سال‌هاي گذشته فرش‌هاي ماشيني فقط بر اساس رنگ زمينه و طرح نقشه تقسيم‌بندي مي‌شدند، به دليل اين‌كه فرش‌هاي ماشيني تنها به‌صورت 320 شانه توليد مي‌شد و عملاً دسته‌بندي بر اساس شانه و تراكم وجود نداشت. به‌مرورزمان و با پيشرفت تكنولوژي، دستگاه‌هاي بافندگي فرش ماشيني نيز به تكامل رسيدند و قالي‌هاي ماشيني در شانه و تراكم‌هاي مختلف توليد شدند. در حال حاضر فرش‌هاي ماشيني شامل فرش‌هاي 500 شانه تراكم 1500، فرش‌هاي 700 شانه تراكم 2550، فرش‌هاي 1000 شانه تراكم 3000، فرش‌هاي 1200 شانه تراكم 3600 و فرش‌هاي 1500 شانه تراكم 4500 مي‌باشند.

 

مزايا و معايب فرش 700 شانه
نكاتي كه قبل از خريد فرش ۷۰۰ شانه ماشيني بايد بدانيد

 

قالي ماشيني هفتصد شانه در مقايسه با فرش‌هاي ماشيني ديگر از ظرافت و ريز نقشي كمتري برخوردار است، ولي در عوض داراي خاب بيشتر و نرمي بهتري است. الياف مورداستفاده در فرش هفتصد شانه از الياف اكريليك هيت ست شده مي‌باشد. اين الياف بهترين نوع الياف است و به دليل فرايند هيت ست در توليد نخ، فاقد پرزدهي و ضد حساسيت مي‌باشد و ايجاد آلرژي و حساسيت در كودكان و افرادي كه حساسيت پوستي دارند نمي‌كند.

مزاياي خريد فرش 700 شانه
فرش‌هاي 700 شانه ماشيني كاشان نسبت به فرش‌هاي ماشيني ديگر داراي مزايا و برتري‌هايي هستند كه در زير به مزاياي فرش 700 شانه اشاره مي‌شود. قالي‌هاي ماشيني هفتصد شانه علاوه بر خاب زياد، از قيمت مناسبي برخوردارند كه يكي از موارد اصلي در انتخاب خريداران فرش مي‌باشد.

فرش‌هاي ماشيني 700 شانه يكي از محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين فرش‌هاي ماشيني است، بنابراين لازم است كه اطلاعات جامع و كاملي از اين محصول داشته باشيد. فرش‌هاي هفتصد شانه به‌خاطر ويژگي‌ها و مزايايي كه در زير بيان مي‌شود، از تمايل خريد بيشتري بين خريداران نسبت به فرش‌هاي ماشيني ديگر برخوردار است. از جمله ويژگي‌ها، محاسن و مزايا فرش‌ 700 شانه؛ مي‌توان موارد زير را نام برد:

پاخوري مناسب: مناسب براي بخش‌هاي مختلف و پر رفت‌وآمد خانه نظير هال، آشپزخانه و غيره
خاب زياد فرش‌هاي ماشيني 700 شانه كه از نرمي بيشتري برخوردارند و براي استراحت و نشستن مناسب‌تر هستند به اين دليل كه قطر خاب فرش 700 شانه در مقايسه با فرش‌هاي 1200 شانه و 1500 شانه بيشتر است، بسيار نرم‌تر هستند. در نتيجه مي‌توان از آن‌ها براي اتاق‌خواب و اتاق نشيمن به‌عنوان يك فرش خوب استفاده نمود.
وزن سنگين و مقاومت بالا در برابر شست‌وشو: قطور بودن فرش 700 شانه باعث سنگين‌تر شدن وزن فرش مي‌شود و از سرخوردن فرش بر رو سراميك كاسته مي‌شود و همچنين فرش در برابر شستشو و رفت‌وآمد زياد، مقاوم‌تر خواهد بود.
قيمت مطلوب: قيمت مناسب‌تر نيز يكي از مزاياي ديگر فرش‌هاي هفتصد شانه ماشيني است. قالي‌هاي 700 شانه به دليل شانه و تراكم پايين‌تر، از قيمت مناسب‌تري هم برخوردار هستند.
تنوع در ابعاد، طرح، رنگ‌بندي و تراكم: به دليل پرفروش بودن فرش‌هاي ماشيني 700 شانه، طرح و نقشه آن‌ها بسيار متنوع بوده و در رنگ‌هاي زمينه زيادي بافته مي‌شود.
استحكام بالا: به دليل استفاده از نخ‌هاي اكريليك هيت ست شده، فاقد پرزدهي بوده و از مقاومت بالايي برخوردار است.
حفظ كيفيت و دوام


معايب فرش‌ 700 شانه
فرش‌هاي ماشيني 700 شانه با اينكه داراي مزاياي زيادي هستند و جز پرفروش‌ترين گونه فرش‌هاي ماشيني است، اما معايبي نيز دارند كه در زير به آن‌ها اشاره شده است:

فرش‌هاي 700 شانه نسبت به فرش‌هاي تراكم بالا، از نقشه‌هاي ساده‌تري برخوردار بوده و از نظر زيبايي به فرش‌هاي 1200 شانه و 1500 شانه نمي‌رسد.
طرح فرش‌هاي 700 شانه نسبت به فرش‌هاي 1200 شانه به دليل بافت درشت‌تر و نمره نخ كم، وضوح نسبتاً كمتري دارد.
شستشو فرش‌هاي 700 شانه به دليل وزن بيشتر بسيار مشكل بوده و هنگام شستشو، وزن آن‌ها بسيار سنگين مي‌شود.

براي خريد فرش 700 شانه ماشيني نيز همچون ديگر انواع فرش، توصيه مي‌كنيم حتماً از طريق مراكز فروش و نمايندگي‌هاي معتبر اقدام كنيد. خوشبختانه امروز امكان خريد آنلاين فرش ماشيني نيز فراهم آمده است و شما مي‌توانيد به‌سادگي هرچه‌ تمام‌تر از ميان انواع مختلفي از قالي‌هاي ماشيني، فرش هفتصد شانه ماشيني موردنظرتان را انتخاب كرده و اقدام به خريد فرش 700 شانه ماشيني به قيمت درب كارخانه نماييد.

فرش‌هاي ماشيني 700 شانه كاشان، از جديدترين و به‌روزترين طرح‌هاي فرش ماشيني است كه با بهترين كيفيت و با بالاترين تكنولوژي روز بافت مي‌شود. به دليل وجود بهترين كارخانه‌هاي توليد نخ و ريسندگي در اين شهر، فرش‌هاي ماشيني كاشان نسبت به‌جاهاي ديگر از كيفيت بالاتري برخوردار است.

 

خريد فرش 700 شانه ماشيني در ابعاد مختلف
اگر سري به يك فروشگاه فرش ماشيني بزنيد، اولين چيزي كه شايد نظر شما را جلب كند تنوع در ابعاد فرش‌هاي ماشيني است. علت اين امر ايجاد امكان استفاده از اين فرش 700 شانه تراكم بالا در نقاط مختلف خانه و در اتاق‌هايي با ابعاد متفاوت است. البته در كنار استفاده از اين محصول بي‌نظير به‌عنوان كف‌پوش، كاربرد آن به‌عنوان تابلوفرش و يا قاليچه نيز بسيار موردتوجه است.

به هر صورت در خريد فرش ماشيني 700 شانه مي‌توانيد باتوجه‌به ابعاد اتاقتان، فرش و قالي ماشيني موردنظرتان را انتخاب كنيد. شما مي‌توانيد از ميان فرش 700 شانه 12 متري، فرش 700 شانه 9 متري، فرش 700 شانه 6 متري اقدام به انتخاب و خريد نماييد.

خريد فرش 700 شانه ماشيني جنس خوب
نكته‌اي كه در خصوص خريد انواع فرش به‌ويژه خريد فرش 700 شانه؛ بسيار حائز اهميت است، جنس الياف به‌كاررفته در دوخت آن است. براي مثال در هنگام بررسي قيمت فرش 700 شانه 9 متري علاوه بر ابعاد و تراكم و طرح، نياز است كه به جنس نخ‌هاي آن نيز توجه كنيد. گفتني ا‌ست كه مي‌توان فرش‌هاي ماشيني 700 شانه ساخته شده با الياف اكريليك را از بهترين نمونه‌هاي اين فرش دانست. اين نكته بسيار مهم است كه بتوانيد در هنگام خريد، اين موضوع را تشخيص داده و از اكريليك بودن آن مطمئن شويد.

البته در صورت خريد از مراكز فروش معتبر و فروشگاه‌هاي مجاز، نيازي به نگراني دراين‌خصوص نخواهيد داشت. اما به‌هرحال مي‌توان نشانه‌هايي را براي تشخيص اين موضوع در نظر داشت. براي مثال بهتر است بدانيد اين الياف بوي مواد نفتي نمي‌دهند. همچنين مقاومت اين فرش ماشيني اكريليك در برابر حرارت بيشتر بوده و مي‌تواند قرارگرفتن اتو يا ظرف فلزي داغ را براي دقايقي تحمل كرده و دچار تغيير نشود. نرمي اين فرش 700 شانه تراكم 2550 نيز از ويژگي‌هاي موردبحث آن است كه نسبت به نمونه‌هاي پلي‌استري بسيار بيشتر است.

عوامل موثر بر قيمت فرش 700 شانه ماشيني
اگر به دنبال خريد قالي 700 شانه ماشيني هستيد، بهتر است در خصوص اين محصول نيز اطلاعاتي در اختيار داشته باشيد. مهم‌ترين اين موارد، اطلاع از عوامل تأثيرگذار بر قيمت فرش 700 شانه است. در ادامه اين نكات را معرفي كرده و توضيحات مختصري در خصوص آن‌ها ارائه مي‌كنيم.

جنس نخ فرش هفتصد: همان‌طور كه گفتيم اين فرش‌ها با نخ‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. در اين ميان فرش ماشيني 700 شانه اكريليك قيمت بالاتري از ديگر نمونه‌ها دارد، چراكه كيفيت آن به نسبت بالاتر از ديگر انواع اين فرش است.
ابعاد فرش 700 شانه: بي‌شك مي‌توان گفت يكي از تأثيرگذارترين عوامل مؤثر بر قيمت يك فرش از هر نوعي كه باشد، ابعاد آن است.
تراكم قالي هفتصد شانه: تراكم بالاتر نيز دليلي براي افزايش قيمت فرش ماشيني است. براي مثال قيمت فرش 700 شانه تراكم 3000 به نسبت بالاتر از فرش‌هاي با تراكم كمتر است.
دستگاه بافت فرش 700 شانه: شايد برايتان جالب و عجيب باشد، اما اين مهم است كه چه نوع دستگاهي براي بافت فرش به كار مي‌رود و اين موضوع نيز تعيين‌كننده قيمت نهايي آن است.
درجه‌بندي كيفي فرش: نكته بعدي براي تعيين قيمت فرش ماشيني 700 شانه، توجه به سطح كيفيت آن است. هر چه كيفيت فرش 700 شانه بالاتر باشد، طبيعتاً قيمت آن نيز بيشتر خواهد بود.

https://ghasrfarsh.com

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ دى ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۵۸:۲۵ ] [ fereshteh ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی