fars
فرش و نكات نگه داري از آن
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 2
همه : ---

هستند افرادي كه به دنبال فرش هاي نرم و لطيف و ابريشمي هستند ولي سرمايه كافي ندارند. در اين مواقع مناسب ترين گزينه استفاده از فرش هاي بامبو است.نرمي و لطافت فرش هاي بامبو به حدي است كه با فرش هاي ابريشمي در رقابت است، در اين مقاله قصد داريم در مورد مزايا و معايب فرش بامبو نكات جذابي را بيان كنيم، خالي از لطف نيست تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.
الياف گياه بامبو در فرش ؟
ممكن است گياه بامبو را در گلخانه و يا در كنار رودخانه ها ديده باشيد، اما آيا تصورش را مي كرديد كه از اين درخت و الياف آن در بافت فرش استفاده شود.درخت بامبو حاوي سلولز است و پالپ اين گياه موجب مي شود كه اين الياف ضد ميكروب و رنگ پذيري عالي داشته باشد و يكي از دلايل اصلي پرفروش بودن اين الياف نيز همين رنگ پذيري و ضد ميكروب بودن آن است. بيش از حد نرم بودن اين درخت حس خوبي ايجاد مي كند و براي افرادي كه فرزند كوچك و حساس در منزل دارند، بهترين گزينه است مخصوصا اگر كودكشان داراي بيماري هاي پوستي باشد، فرش بامبو نيازشان را تامين مي كند و به راحتي مي توانند از اين فرش استفاده كنند.
ناگفته نماند الياف فرش هاي بامبو حتي بعد از بارها شستشو خاصيت ضد ميكروبي خود را از دست نمي دهد.استفاده از اين الياف محدود به فرش نيست و در توليد انواع پوشاك،تيشرت،حوله،دستكش و... مورد استفاده قرار مي گيرد..فرش هاي بامبو براي فضاهاي پر رفت و آمد گزينه مناسبي نيست.چون موجب از بين رفتن نرمي و لطافت آن مي شود.از فرش هاي بامبو در فضا هاي كم رفت و آمد و فضاهايي كه جنبه تزييني دارند استفاده مي شود.

مزايا و معايب خريد فرش بامبو :
تا به اينجاي مطلب در مورد استفاده از فرش بامبو نكاتي بيان شد در ادامه به بررسي مزايا و معايب فرش بامبو مي پردازيم، با ما همراه باشيد.
مزاياي فرش بامبو :
از مهمترين مزيت هاي فرش بامبو مي توان به سازگار بودن آن با محيط زيست اشاره كرد، از مهمترين مواردي كه براي جهان و محيط زيست بسيار مهم است اين مزيت در فرش هاي بامبو است.فرش هاي بامبو به علت دارا بودن الياف طبيعي و داشتن آنزيم هاي موجود در نور خورشيد و خاك به خوبي تجزيه مي شوند و هيچ گونه بار منفي براي طبيعت و محيط زيست ندارند.
فرش بامبو با پوست انسان بسيار سازگار است. و الياف طبيعي فرش بامبو موجب شده تا هيچ گونه حساسيتي براي پوست انسان ايجاد نكند.ضد حساسيت بودن اين الياف تا حدي است كه در توليد پوشاك كودكان و نوزادان از الياف بامبو استفاده مي شود.
الياف بامبو داراي خاصيت ضد باكتري و ضد ميكروب است،و اين الياف براي افرادي كه داراي سيستم ايمني ضعيفي هستند، مناسب ترين گزينه است.هرچند به علت خاصيت ضد ميكروب بودن الياف بامبو مورد توجه تمام افراد در هر رده سني قرار گرفته است.

 

الياف بامبو داراي خاصيت خنك كنندگي است.چون الياف بامبو داراي منافذ باز زيادي است كه موجب رد و بدل شدن هوا و خشك شدن آب موجود در الياف مي شود.اين خاصيت الياف بامبو موجب شده تا از اين الياف در توليد پوشاك استفاده شود.همچنين اين خاصيت موجب شده تا فرش هاي بامبو به سرعت بعد از شستشو خشك شوند.
فرش هاي بامبو دررنگ داراي تنوع بالايي هستند.چون الياف بامبو داراي خاصيت رنگ پذيري بالايي است كه در برابر نور خورشيد به هيچ عنوان كمرنگ نمي شود.الياف بامبو و رنگ پذيري آن موجب شده تا در فرش هايي از اين جنس به هيچ عنوان از چاپ استفاده نشود و هر طرحي با هر رنگي قابليت توليد دارد.
معايب فرش بامبو :
همانطور كه در مطلب قبل از مزاياي فرش بامبو نكاتي بيان شد، در ادامه به معايب فرش بامبو پرداخته مي شود، با ما همراه باشيد.
فرش بامبو به علت داشتن الياف طبيعي داراي قيمت بالايي است.ضد باكتري بودن الياف بامبو موجب افزايش قيمت اين فرش در بين فرش هاي ماشين شده است.
لكه در فرش هاي بامبو به سرعت خود را نشان مي دهد.همانطور كه گفته شد الياف بامبو سرعت رنگپذيري بالايي دارد و به همان ميزان نيز لكه ها در الياف به خوبي خود را نشان ميدهد و دير پاك مي شود.به همين دليل فرش هاي بامبو مناسب فضاهاي شلوغ و پر رفت و آمد نيست و براي فضاهاي شلوغ فرش هاي مناسب ترين فرش،فرش هاي آكريليك است كه لك را ديرتر نشان مي دهد.
رنگ فرش در اثر شستشو زياد از بين مي رود.
رنگ فرش هاي بامبو بر اثر شستشوي زياد و در صورتي كه از روش هاي صحيح براي شستشو استفاده نشود.بعد از يك بار شستشو ديگر قابل استفاده نيست و رنگ خود را از دست مي دهد.و اين مهمترين گزينه براي استفاده نكردن فرش هاي بامبو در فضاهاي شلوغ است.
فرش هاي بامبو بر اثر پاخوردن زياد دوام و استحكام خود را از دست مي دهد.چون الياف بامبو نرمي و لطافت خاصي دارد.توصيه مي كنم فرش هاي بامبو با تراكم بالا را به هيچ عنوان خريداري نكنيد.چون در اثر پاخوردن زياد آسيب پذير هستند.
مناسب ترين گزينه براي استفاده از فرش هاي بامبو فضاهاي كم رفت و آمد است و مكان هاي شلوغ اصلا مناسب نيست.فرشهاي بامبو بيشتر براي تزيين و اتاق خواب و بين مبلمان استفاده مي شود.چون اين فرش ها ظاهري زيبا و خارق العاده دارند،كه نا خود آگاه چشم ها را به طرف خود مي كشاند.
گفتار پاياني :
دوستان و همراهان عزيز در اين مقاله در مورد مزايا و معايب فرش بامبو نكات جذابي بيان شد اميدوارم اين مطلب براي شما مفيد و سازنده باشد.در زمان خريد فرش هاي بامبو به نكات ذكرشده حتما دقت داشته باشيد.تا لذت بيشتري از فرش انتخابي خود داشته باشيد.

 
امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۷:۵۰ ] [ fereshteh ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی