fars
فرش و نكات نگه داري از آن
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 5
همه : ---

تاريخچه فرش كاشان و نقش فرش دستبافت در دكوراسيون منزل

تاريخچه فرش كاشان و نقش آن در دكوراسيون:

 كاشان را تمام دنيا مهد و خواستگاه اصلي بافندگي انواع پارچه ها ،مخمل و گلابتون مي دانند. و اين هنر باعث شده تا نام كاشان در سراسر جهان برسر زبان ها بيافتد.مدت ها قبل از اينكه ماركوپولو در قرن هفتم هجري توجهش به اين منسوجات جلب شود، اين بافندگي و منسوجات در كاشان وجود داشته است . در اين مقاله قصد داريم در مورد تاريخچه فرش كاشان و نقش آن در دكوراسيون نكات جالبي را بيان كنيم خالي از لطف نيست تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

  تاريخچه فرش كاشان و نقش آن در دكوراسيون :

شاردن در سفرش به كاشان در سفرنامه اش اين گونه مي نويسد؛ " در هيچ نقطه اي از ايران بيشتر از كاشان مخمل، حرير، اطلس و ابريشم بافته نمي شود.همچنين آنتوان شرلي و كارترايت در سال 1600 ميلادي به كاشان آمده اند و به اين نكته اعتراف كردند كه بهترين فرش ها و پارچه ها در كاشان بافته مي شود و ظروف و كاشي ها كاشان در جزء مهم ترين منسوجات براي تجارت است.و به جرات مي توان گفت كاشان وارث بافندگي در ايران است.

همزمان با اوج گيري رنسانس در اروپا، در دوره صفويه در كاشان فرش هايي بافته مي شد كه به علت زيبايي فوق العاده و بي نظير آن در موزه ها و كليكسيون هاي شخصي نگهداري مي شود.در قرن 11 هجري قديمي ترين فرش ها بافته شده و معمولا بيشترين طرح هاي بافته شده طرح شكارگاه مي باشد.اما از اواخر قرن 17 و 18 ميلادي تا اواسط قرن 19 هجري در اروپا اثري از دست بافته هاي كاشان و فرش كاشان نيست.

.

 اولين گروه از فرش هاي كاشان :

حاج ملامحسن از اهالي اراك 120 سال پيش وارد كننده پشم مرينوس منچستر در ايران بود كه با بانويي از اهالي كاشان ازدواج كرد، در آن زمان صنعت پشم با ركود مواجه شده بود و حاج ملا محسن با كمك همسر خود پشم هاي وارداتي را به فرش تبديل مي كرند.بعد از حاج ملا محسن دومين گروه از فرش دستبافت در خانه بروجردي ها و سومين گروه در خانه طباطبايي ها كه از تجار بزرگ و به نام كاشان بودند بافته شد.

 فرش هاي كاشان معمولا تار آن از پنبه و پود آن بيشتر پشم، كرك و ابريشم براي بافت گل ها در زمينه از ابريشم استفاده مي شود.و بيشترين فرش هاي  دستبافت كاشان بسيار ظريف بوده و و گره و پرزهاي كوتاهي دارد كه با قيچي توسط بافنده با مهارت خاصي پرداخت مي شود و مانند فرش هاي يزد و نايين بدون پرداخت اوليه نيست. در فرش هاي دستبافت كاشان همه جزئيات و نقشه فرش به خوبي قابل مشاهده است.و فرش هايي كه با پشم مرينوس بافته مي شود، سطح فرش يك حالت مخملي و نرم دارد كه به راحتي قابل تشخيص است.

بيشتر فرش هايي كه تا جنگ جهاني اول در كاشان بافته شده بود، داراي پرزهاي كوتاه بود ولي در حال حاضر بيشتر فرش هاي دستبافت در كاشان داراي پرزهاي بلند هستند به غير از فرش هايي كه تمام ابريشم هستند كه داراي پرزهايي كوتاه هستند، بقيه فرش ها داراي يك بافت متراكم و ضخيم هستند.

 فرش دستبافت ايراني در دكوراسيون داخلي :

در همه دنيا فرش دستبافت جزء جدا نشدني  و يك كالاي لوكس فوق العاده در دكوراسيون داخلي مي باشد.و بيشتر طراحان براي امضاء آخر طرح خود از فرش دستبافت استفاده مي كنند و فرش در دكوراسيون كلاسيك يك جايگاه ويژه و انكار ناپذير دارد. جايگاه فرش در دكوراسيون تا حدي است كه تصور يك فضاي لوكس كلاسيك و شيك بدون يك تخته فرش دستبافت ايراني منظره نازيبا و غير قابل تصور است.در فرش دستبافت تنوع زيادي در رنگ و طرح وجود دارد و پاسخگوي تمام سليقه ها مي باشد.فرش هاي دستبافت داراي تنوع زيادي است از جمله انواع گبه هاي رنگي، جاجيم، گليم و حتي فرش هاي ريز بافت تمام ابريشم كه شما مي توانيد به راحتي از آن براي تغيير دكور منزلتان و با توجه به سليقه خودتان استفاده نماييد.به عنوان نمونه اگر مبلمان راحتي و سبك منزلتان مدرن باشد،بهترين و مناسب ترين گزينه گبه هاي دستبافت مي باشد.

.

 نكات مهم براي چيدمان دكوراسيون با فرش دستبافت :

انتخاب و الگو گرفتن از رنگ و طرح هاي فرش دستبافت :

 براي دكور كردن منزلتان با توجه به فرش مورد نظرتان ، كافيست يكي از رنگ هاي مورد علاقه و زيباي فرش را انتخاب و رنگ ديوار، پرده و مبلمان را متناسب با آن انتخاب نماييد.يكي از  طرح هاي فرش را مي توانيد الگو قرار دهيد و از آن به عنوان طرح اصلي مبلمان خود استفاده نماييد. البته بايد اين فرش آنقدر خاص و منحصر باشد كه شما براي هماهنگ كردن آن با دكوراسيون منزلتان خودتان را به زحمت بياندازيد.

با توجه به نياز سبك هاي مدرن به فرش هاي امروزي و تنوع بالا و جديد فرش هاي دستبافت ايراني،به ويژه انواع گبه و گليم، كار تمام طراحان را بسيار راحت كرده و براي هر سبكي يك طرحي پيشنهاد مي دهند. به عنوان نمونه اگر جز آن دسته از افرادي هستيد كه علاقه زيادي به مبلمان راحتي و پارچه اي داريد،مناسب ترين گزينه يك گليم دستبافت كه تركيب رنگي آن سبز تند و قرمز باشد، توصيه مي شود.يا يك جاجيم كه به آن اصطلاحا دهاتي گفته مي شود، عالي ترين گزينه براي اين دكوراسيون مي باشد.

با كمي خلاقيت و حوصله به راحتي مي توانند بهترين انتخاب را براي فرش و كفپوش داشته باشند.و فضاي منزل را به محيطي گرم و با طراوت تبديل كنيم و به دكوراسيون منزل شخصيت دهيم. ناگفته نماند چون كف منزل يكي از نقاط كانوني و مورد توجه در دكوراسيون است، شايسته است كه به زيباترين شكل آن را تزيين نماييم.

 

https://iraniancarpet.co/

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۱۵:۱۲ ] [ fereshteh ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی