fars
فرش و نكات نگه داري از آن
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 6
همه : ---

فرش به عنوان يك پوشش جدانشدني و مهم در خانه‌ها، جزء اقلامي است كه افراد در انتخاب آن به قيمت آن توجه ويژه‌اي مي‌كنند. قيمت فرش تحت تأثير عوامل مختلفي قرار مي‌گيرد و آگاهي از اين پارامترها مي‌تواند به شما در انتخاب بهترين و مقرون به صرفه‌ترين نوع فرش ۶ متري درجه يك كمك كند. در ادامه به معرفي فاكتورهاي تاثير گذار بر قيمت فرش 6 متري مي پردازيم. اين پارامترها شامل: جنس فرش، كيفيت بافت، طرح و الگو، اندازه فرش و برند و توليدكننده

فاكتورهاي تاثيرگذار بر قيمت فرش ۶ متري
توليدكنندگان فرش‌ ماشيني در تعيين قيمت محصولات خود عوامل متعددي را در نظر مي‌گيرند. علاوه بر عوامل ذكر شده از قبيل هزينه مواد اوليه، دستمزد كارگران و هزينه استهلاك دستگاه‌ها و ماشين‌آلات، پارامترهاي مستقيمي نيز وجود دارند كه نقش مهمي در قيمت‌گذاري دارند. اين پارامترها شامل موارد زير مي‌شوند:

۱. ابعاد فرش
با توجه به اينكه هرچه سايز و اندازه فرش بزرگتر باشد، قيمت آن نيز بيشتر خواهد بود، مي‌توان گفت كه اندازه فرش نقش مستقيمي در تعيين قيمت آن دارد. اندازه‌گيري فرش معمولاً بر اساس مساحت و با واحد متر مربع انجام مي‌شود. بنابراين، فرشي با اندازه بزرگتر نيازمند بيشترين مقدار مواد اوليه و زمان توليد است و در نتيجه هزينه بيشتري دارد. به عنوان مثال، يك فرش ۶ متري با متريال مشابه با يك فرش بزرگتر، كه به عنوان مثال 12 متري است، كمترين مقدار مواد اوليه و زمان توليد را نيازمند خواهد بود. اين موضوع موجب كاهش هزينه توليد و در نتيجه كاهش قيمت فرش مي‌شود. بنابراين، در انتخاب فرش ماشيني، اندازه آن به عنوان يك پارامتر مهم در تعيين قيمت و مقرون به صرفه بودن آن براي شما نقش مهمي دارد. انتخاب فرش با اندازه مناسب به نيازهاي شما و همچنين بودجه خود مي‌تواند انتخاب بهتري باشد.

۲. تراكم و شانه فرش
تراكم و شانه فرش، ويژگي‌هاي مهمي هستند كه در تعيين كيفيت و نوع فرش تأثيرگذارند. شانه فرش به تعداد ريشه‌ها يا گره‌هاي موجود در هر متر مربع از عرض فرش اشاره دارد. به عنوان مثال، يك فرش با شانه ۵۰۰، ۵۰۰ ريشه يا گره را در هر متر مربع از عرض دارد. معمولاً فرش‌هاي با شانه‌هاي ۵۰۰، ۷۰۰، ۱۰۰۰، ۱۲۰۰ و 1500 در بازار يافت مي‌شوند. هر چه مقدار شانه بيشتر باشد، نقش‌هاي فرش ريزتر و مشابه نوع دستباف آن خواهد بود. به اين نوع فرش‌ها فرش‌هاي دستباف گونه مي‌گويند.
از سوي ديگر، تراكم فرش به تعداد گره‌هاي موجود در هر متر مربع اشاره دارد، با اين تفاوت كه تراكم ريشه‌هاي طولي فرش را نمايش مي‌دهد. تراكم در اندازه‌هاي عددي ۱۰۰۰، ۱۷۰۰، ۲۰۰۰، ۲۵۵۰، ۲۷۰۰، ۳۰۰۰، ۳۶۰۰ و 4500 در بازار يافت مي‌شود. هر چه مقدار تراكم بالاتر باشد، فرش سفت و سنگين‌تر خواهد بود. از اين رو، يك فرش ماشيني با تراكم و شانه بالاتر، علاوه بر داشتن نقش‌هاي ريزتر، مقاومت و ماندگاري بيشتري نيز خواهد داشت و طول عمر آن بيشتر خواهد بود.

۳. الياف مورده استفاده در بافت
در بافت فرش ۶ متري، جنس نخ مورد استفاده نيز يكي از عوامل مهم در تعيين قيمت آن است. در ساختار فرش‌هاي مختلف از انواع نخ‌هاي متفاوت استفاده مي‌شود كه از نظر كيفيت و قيمت نيز تفاوت دارند. برخي از اين نخ‌ها نسبت به ديگران با كيفيت بهتري برخوردار بوده و در نتيجه گران‌تر مي‌باشند. هر چه الياف نخ‌هاي استفاده شده در بافت، كيفيت بالاتري داشته باشند، هزينه توليد براي توليدكننده نيز افزايش مي‌يابد و در نهايت باعث افزايش قيمت فرش مي‌شود.
در بازار امروزي، بيشترين نوع نخ مصرفي در فرش‌هاي ماشيني، از جنس آكريليك است. آكريليك يك جنس نخ ساخته شده از الياف مصنوعي است كه در فرش‌هاي ماشيني به صورت گسترده استفاده مي‌شود. از مشخصه‌هاي اين نوع نخ مي‌توان به مقاومت و استحكام بالا، عدم ايجاد حساسيت و مقاومت در برابر رنگ‌پردازي اشاره كرد. بنابراين، فرش‌هاي بافته شده با نخ ۱۰۰ درصد آكريليك از كيفيت و قيمت بالاتري برخوردار هستند.
توجه كنيد كه جنس نخ مصرفي در فرش‌ها ممكن است متناسب با سليقه و نيازهاي خريداران متفاوت باشد و علاوه بر آكريليك، از جنس‌هاي ديگري مانند پلي‌پروپيلن، نايلون، پنبه و صوف نيز استفاده مي‌شود. هر كدام از اين جنس‌ها ويژگي‌ها و مزاياي خاص خود را دارند كه ممكن است در انتخاب فرش مورد نظر تأثيرگذار باشند.

 

فرش هاي كه با الياف آكريليك بافته ميشوند داراي مزاياي:

فرش‌هاي بافته شده با نخ ۱۰۰ درصد آكريليك، علاوه بر كيفيت و قيمت بالاتري كه دارند، ويژگي‌هاي ديگري نيز دارا هستند. اين ويژگي‌ها عبارتند از:
1. نرمي، راحتي و ايجاد گرماي طبيعي: فرش‌هاي آكريليك نرم و لطيف هستند و به پاها راحتي مي‌بخشند. همچنين، بافت آكريليك به خوبي گرما را در خود نگه مي‌دارد و احساس گرماي طبيعي مي‌دهد.
2. رنگ‌هاي شفاف و زنده: آكريليك به خوبي رنگ‌ها را در خود جذب و نگه مي‌دارد، بنابراين فرش‌هاي آكريليك داراي رنگ‌هاي شفاف و زنده‌اي هستند.
3. جذب و دفع سريع رطوبت، عدم ايجاد بوي بد و جلوگيري از رشد باكتري‌ها: فرش‌هاي آكريليك سريعاً رطوبت را جذب كرده و در عين حال به خوبي آن را دفع مي‌كنند. همچنين، اين نوع فرش باعث جلوگيري از رشد باكتري‌ها و ايجاد بوي نامطبوع نيز مي‌شود.
4. انعطاف‌پذيري بالا و مقاومت در برابر چين و چروك: بافت آكريليك انعطاف‌پذيري بالايي دارد و به راحتي به شكل اصلي خود برمي‌گردد. بنابراين، فرش‌هاي آكريليك مقاومت بالايي در برابر چين و چروك دارند.
5. مقاومت بالا در برابر مواد شيميايي و نور خورشيد: نخ آكريليك مقاومت بالايي در برابر مواد شيميايي و نور خورشيد دارد، بنابراين فرش‌هاي آكريليك قادر به مقاومت در برابر اثرات آب، لكه‌ها و تابش UV هستند.
6. ثبات بسيار بالاي رنگ‌هاي استفاده شده در بافت: رنگ‌هاي استفاده شده در فرش‌هاي آكريليك داراي ثبات بسيار بالايي هستند و با گذر زمان تغيير نمي‌كنند. اين ويژگي باعث مي‌شود كه فرش‌هاي آكريليك هميشه با رنگ زنده و جذاب خود به نمايش درآيند.
با توجه به اين ويژگي‌ها، فرش‌هاي بافته شده با نخ ۱۰۰ درصد آكريليك مي‌توانند گزينه‌ي مناسبي براي افزايش كيفيت و دوام محصولات فرشي باشند.
پلي استر يا ابريشم مصنوعي، يك نوع ديگر از نخ كه در بافت فرش استفاده مي‌شود، است. اين نوع نخ از فراورده‌هاي نفتي توليد مي‌شود و به عنوان يكي از گزينه‌هاي ارزان قيمت در توليد فرش مورد استفاده قرار مي‌گيرد. پلي استر مي‌تواند نرمي و راحتي مشابه با ديگر نخ‌ها داشته باشد، اما از مقاومت كافي برخوردار نبوده و در نتيجه داراي ماندگاري كمتري است. پلي استر در توليد فرش‌ها به عنوان يك جايگزين ارزان قيمت براي نخ‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با اين حال، بايد توجه داشت كه مقاومت و دوام پلي استر كمتر از ديگر گزينه‌ها است. بنابراين، فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر معمولاً ماندگاري كمتري نسبت به ساير نخ‌ها خواهند داشت.
با توجه به ويژگي‌هاي ذكر شده، انتخاب نخ پلي استر براي فرش‌ها بايد با در نظر گرفتن نيازها و ترجيحات خود و همچنين در نظر داشتن ميزان تحمل ماندگاري محصول در طول زمان انجام شود.
فرش هاي پلي استر داراي ويژگي هاي همچون:
فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر يا ابريشم مصنوعي، ويژگي‌هاي متنوعي دارند كه شامل موارد زير مي‌شوند:
1. مقاومت در برابر كپك زدن: نخ پلي استر داراي مقاومت بالا در برابر رشد كپك و قارچ است. اين ويژگي باعث مي‌شود فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر كمتر به مشكلات كپك زدگي مبتلا شوند.
2. بدون پرز و ضد حساسيت: فرش‌هاي پلي استر معمولاً بدون پرز توليد مي‌شوند و اين به معناي عدم توليد مواد پرزي و جلوگيري از ريزش پرزها است. علاوه بر اين، پلي استر ضد حساسيت بوده و براي افرادي كه به حساسيت نسبت به مواد ديگر در فرش دارند، گزينه‌ي مناسبي است.
3. مقاومت پايين در برابر ساييدگي: نخ پلي استر به صورت عمومي مقاومت كمتري در برابر ساييدگي دارد. بنابراين، فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر ممكن است در صورت استفاده فراوان و فشرده، علائم ساييدگي نشان دهند.
4. مقاومت بالا در برابر اكثر مواد شيميايي: نخ پلي استر داراي مقاومت بالا در برابر بسياري از مواد شيميايي است. اين ويژگي باعث مي‌شود كه فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر بتوانند در محيط‌هايي كه ممكن است با مواد شيميايي در تماس باشند، استفاده شوند.
5. خشك شدن سريع: نخ پلي استر سريعاً خشك مي‌شود و رطوبت را به خوبي جذب و دفع مي‌كند. اين ويژگي باعث مي‌شود كه فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر پس از شستشو و يا در مواقع ديگري كه نياز به خشك شدن سريع دارند، به سرعت خشك شوند.
6. فشردگي آسان در اثر راه رفتن بر روي آن و سفت شدن: نخ پلي استر از انعطاف‌پذيري و فشردگي بالايي برخوردار است. اين ويژگي باعث مي‌شود كه فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر به راحتي بتوانند تحمل راه رفتن و استفاده فراوان را داشته باشند.
7. عدم مقاومت در برابر نور خورشيد و از بين رفتن رنگ آن به مرور زمان: يكي از محدوديت‌هاي نخ پلي استر، عدم مقاومت آن در برابر نور خورشيد است. با گذر زمان و تعرض به نور مستقيم خورشيد، رنگ فرش‌هاي بافته شده با نخ پلي استر ممكن است كمي كاهش يابد و فرش ممكن است خاكستري تر و كمرنگ‌تر شود. با توجه به ويژگي‌هاي ذكر شده، انتخاب نخ پلي استر براي فرش‌ها بايد با در نظر گرفتن نيازها و ترجيحات خود و همچنين در نظر داشتن محدوديت‌هاي آن در طول زمان انجام شود.

 

۴. توليد‌كنندگان فرش
توليد كننده‌ها در تلاش هستند تا با توليد محصولاتي با كيفيت و قيمت مناسب، در بازار رقابتي فرش به جلو حركت كنند و سهم بيشتري از بازار را به دست آورند. براي اين منظور، برند تجاري كارخانه توليد فرش نيز بايد به موارد زير توجه كند:
1. كيفيت محصول: كيفيت فرش ۶ متري از جمله عوامل اصلي تأثيرگذار بر قيمت آن است. برند تجاري بايد محصولات با كيفيت و استانداردي را توليد كند تا بتواند رضايت مشتريان را جلب كرده و رقابت قوي را در بازار برقرار كند.
2. طراحي و الگوهاي متنوع: ارائه طرح‌ها و الگوهاي جذاب و متنوع در فرش‌ها مي‌تواند توانايي جذب مشتريان را افزايش دهد. برند تجاري بايد به تحقيقات طراحي و روند روز دنيا در اين زمينه توجه كند و محصولاتي را با طرح‌هاي منحصر به فرد و زيبا ارائه دهد.
3. قيمت مناسب: همانطور كه اشاره شد، قيمت فرش ۶ متري از مهمترين عوامل تأثيرگذار بر انتخاب مشتريان است. برند تجاري بايد با تحليل بازار و بهره‌گيري از روش‌هاي بهينه سازي هزينه توليد، قيمتي مناسب را براي محصولات خود در نظر بگيرد تا با رقباي خود رقابت كند و سهم بازار را بيشتر كند.
4. خدمات پس از فروش: ارائه خدمات پس از فروش گسترده و قابل اعتماد مي‌تواند به برند تجاري كمك كند تا اعتماد مشتريان را جلب و حفظ كند. تضمين كيفيت، گارانتي، تعميرات و خدمات پس از فروش مواردي هستند كه برند تجاري بايد در اين زمينه تلاش كند تا رضايت مشتريان را به حداكثر برساند.
با توجه به اين پارامترها، برند تجاري كارخانه توليد فرش مي‌تواند با توليد محصولات با كيفيت، طراحي منحصر به فرد، قيمت مناسب و خدمات پس از فروش ممتاز، موفقيت و فروش بيشتري را در بازار فرش ۶ متري داشته باشد.
۵. درصد كيفيت فرش
در تعيين قيمت فرش، يكي از عوامل مهم، درجه كيفيت محصول است. علاوه بر ويژگي‌هايي مانند طرح، رنگ، نقشه، روزدگي و يكسان بودن ارتفاع سطح فرش، درجه كيفيت نيز در تعيين قيمت نقش بسزايي دارد. فرش‌هاي ماشيني ۶ متري درجه يك نسبت به ساير درجات، به دليل استفاده از الياف با كيفيت بالا، قيمت بيشتري دارند. درجات فرش از يك تا پنج دسته‌بندي مي‌شوند، كه درجه يك بهترين كيفيت را نشان مي‌دهد. با توجه به اين پارامترها، توليد كننده بايد به كيفيت محصول خود توجه كند تا بتواند قيمت مناسبي را براي فرش‌هاي ماشيني ۶ متري درجه يك تعيين كند و مشتريان را جذب كند. همچنين، بهبود كيفيت الياف استفاده شده در توليد و رعايت استانداردهاي كيفيت مي‌تواند به تقويت برند تجاري و افزايش رقابت‌پذيري در بازار كمك كند.
۶. فروشگاه‌هاي عرضه‌كننده
در همه بازارهاي خريد و فروش، افزايش تعداد واسطه‌گرها بين توليدكننده و مصرف‌كننده، معمولاً منجر به افزايش قيمت نهايي محصول مي‌شود. اين واسطه‌گرها هزينه‌هاي اضافي را به قيمت محصول افزوده و در نتيجه قيمت نهايي را بالا مي‌برند. به همين دليل، وقتي فروشندگان محصول را بدون واسطه و به صورت مستقيم به مشتريان ارائه مي‌دهند، مي‌توانند قيمت را به طور قابل توجهي كاهش دهند. اين روش به توليدكننده امكان مي‌دهد محصول خود را با قيمت مناسب‌تري به مشتريان عرضه كند و در عين حال از كاهش هزينه‌هاي واسطه‌گري بهره‌برداري كند. اين باعث مي‌شود رقابت در بازار افزايش يابد و مزيت رقابتي توليدكننده نسبت به رقبا بيشتر شود. به طور كلي، حذف واسطه‌گرها و فروش مستقيم مي‌تواند منجر به كاهش قيمت نهايي محصول، افزايش رقابت‌پذيري و جذب مشتريان بيشتر شود.

 

قيمت فرش ماشيني 6 متري
براي خريداري يك فرش ۶ متري با كيفيت و مناسب، بهتر است قبل از بررسي قيمت آن، مطمئن شويد كه فروشگاه مورد نظر داراي اعتبار و برند معتبري است. قيمت فرش ماشيني ۶ متري درجه يك به عوامل متعددي بستگي دارد كه شامل تراكم و شانه فرش، نوع نخ مصرفي، درجه كيفيت، كارخانه توليدي و فروشگاه عرضه‌كننده مي‌شود.
بنابراين، كسب اطلاعات كافي درباره اين موضوع مي‌تواند به شما كمك كند تا انتخاب بهتري انجام دهيد و فرش ۶ متري ماشيني با كيفيت بالا را خريداري كنيد. در اين راستا، مي‌توانيد به نكات زير توجه كنيد:
1. بررسي اعتبار و برند فروشگاه: مطمئن شويد كه فروشگاهي كه قصد خريد از آن را داريد، اعتبار و برند معتبري دارد. اين اطلاعات را مي‌توانيد از بررسي نظرات و تجربيات مشتريان قبلي و مطالعه بازخوردها و امتيازها درباره فروشگاه دريافت كنيد.
2. بررسي عوامل كيفيت: توجه كنيد كه فرش ۶ متري شامل عواملي مانند تراكم و شانه فرش، نوع نخ مصرفي، درجه كيفيت و كارخانه توليدي است. از فروشنده اطلاعات كامل درباره اين عوامل را درخواست كنيد و قبل از خريد، مشخصات فني و كيفيت محصول را بررسي كنيد.
با دقت به اين نكات، مي‌توانيد فرش ۶ متري ماشيني با كيفيت بالا و قيمت مناسب را انتخاب كنيد.
فرش با ابعاد 2*3 متر، يا همان فرش 6 متري كوچك، به نسبت بزرگي از توليدات فرش ها در بازار داراي حجم قابل توجهي است. در واقع، حدود 40٪ از كل توليدات فرش ها به اين نوع فرش متعلق مي‌شود. اين انتخاب متراژ كوچك به دلايل زير است:
1. تنوع نيازها: فرش 2*3 متر به دليل اندازه كوچكتر، براي فضاهاي كوچكتر، مانند اتاق خواب، اتاق كودك يا فضاهاي تزئيني مورد استفاده قرار مي‌گيرد. با توجه به تنوع نيازهاي مختلف مشتريان، توليد فرش با اين متراژ كوچك بسيار مورد توجه قرار مي‌گيرد.
2. قابليت جابه‌جايي و استفاده آسان: فرش هاي با متراژ كوچكتر، قابليت جابه‌جايي و استفاده آسان تري دارند. اين فرش ها را مي‌توان به راحتي جمع و جور كرد و در صورت نياز به فضاي ديگر منتقل كرد. همچنين، آنها براي استفاده در مكان هاي مختلف و تنوع دكوراسيون، مناسب هستند.
3. قيمت مناسب‌تر: فرش 2*3 متر قيمتي مناسب‌تري نسبت به فرش‌هاي بزرگتر مانند فرش 6 متري دارد. اين امر باعث مي‌شود مشتريان بتوانند با هزينه كمتر، فرشي با كيفيت و طرح دلخواه خود را خريداري كنند.
با توجه به مزاياي فرش 2*3 متر، نسبت بزرگي از توليدات فرش به اين متراژ اختصاص يافته است. اين نوع فرش، مورد تقاضاي مشتريان قرار گرفته و انتخاب مناسبي براي فضاهاي كوچك و استفاده زياد است. فرش 6 متري در قيمت هاي متفاوتي توليد ميشود كمترين مبلغ مربوط به فرش 500 شانه و بيشترين مبلغ مربوط به فرش 1500 شانه عرضه ميشود. قيمت فرش 6 متري نصف قيمت فرش 12 متري است، بر همين اساس مي توانيد بجاي يك فرش 12 متري، دو تختف فرش 6 متري خريداري كنيد.

ابعاد فرش 6 متري
ابعاد فرش 6 متري 2*3 است يعني داراي عرض 2 متر و طول 3 متر ميباشد.

مزيت فرش 6 متري در مقايسه با ديگر ابعاد
قيمت فرش 6 متري يكي از فاكتورهاي مهم در هنگام خريد آن است. در گذشته، خانه‌هاي ايراني با متراژ‌هاي بالا طراحي و ساخته مي‌شدند، اما امروزه به دليل كاهش مساحت متراژ، بهتر است طراحي داخلي را به‌گونه‌اي انجام دهيم كه فضاي داخلي ساختمان و اتاق، زيبا و بزرگتر از حد واقعي نشان داده شود. در اين راستا، استفاده از فرش با متراژ مناسب مي‌تواند در طراحي خانه بسيار مؤثر باشد. فرش 6 متري يكي از محصولاتي است كه مي‌تواند با همه سليقه‌ها و همچنين ديگر لوازم خانه، از جمله مبلمان، به خوبي ست شود. بنابراين، در انتخاب فرش 6 متري، علاوه بر قيمت، به جوانب ديگر مانند طراحي، كيفيت و سليقه شخصي نيز توجه كنيد تا يك طراحي داخلي عالي و هماهنگ ايجاد كنيد.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۷:۲۲ ] [ fereshteh ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی