fars
فرش و نكات نگه داري از آن
نويسندگان
لينک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضويت
نام کاربري :
پسورد :
تکرار پسورد:
ايميل :
نام اصلي :
آمار
امروز : ---
ديروز : ---
افراد آنلاين : 3
همه : ---

سوختگي فرش را چجوري از بين ببريم ؟
سوختگي يكي از بدترين انواع آسيب به فرش ها و قالي ها به ويژه فرش هاي دستباف محسوب مي گردد. براي رفع سوختگي ها بهترين روش جلوگيري از ايجاد آن بر روي فرش مي باشد.

ولي چنانچه بر اثر سهل انگاري و اتفاقي سوختگي بر روي فرش ايجاد شد مي بايست با توجه به عامل ايجاد كننده سوختگي ونوع آسيب وارد شده، اقدام بر طرف نمودن آن نمود. اگر سوختگي ايجاد شده كوچك باشد بصورتي كه زياد عميق نباشد مي توان با راهكارهايي به برطرف نمودن و رفوي آن پرداخت.
متاسفانه اغلب سوختگي هاي ايجاد شده عميق بود و سبب از بين رفتن تارو پود فرش و سياه شدن آن مي گردند، اين سوختگي ها معمولا غيرقابل برگشت و رفو ناپذير مي باشند. بنابراين توصيه مي گردد در حفظ و نگهداري فرش ها بخصوص فرش هاي دستباف دقت بيشتري به خرج دهيد.

سوختگي بوجود آمده بر روي فرش مي تواند ناشي از :
سوختگي با قابلمه داغ
سوختگي با سيگار
سوختگي با زغال قليان
يا سوختگي با اتو باشد كه در ادامه مقاله به چگونگي ترميم و رفوي انوع سوختگي ها در قاليشويي ها و روش هاي خانگي خواهيم پرداخت.


ترميم سوختگي فرش

در صورت كلي اگر با سوختگي فرش مواجعه شديد قبل از استفاده از خدمات رفوگري ، در منزل موارد زير را انجام دهيد.


سوختگي فرش با قابلمه
اين سوختگي اغلب بر روي فرش هاي آشپزخانه كه محل پخت و پز مي باشد صورت مي گيرد. اغلب پيش آمده كه قابلمه داغي را روي فرش باقي بگذاريد و قابلمه به فرش بچسبد و يك لكه زرد رنگ بزرگ به اندازه كف قابلمه بر روي فرش ايجاد گردد. چنانچه سوختگي ايجاد شده توسط قابلمه خفيف باشد و به رنگ زرد در نيايد مي توانيد پرزهاي خوابيده شده را با قرار دادن يك قطعه يخ بر روي آن ، ترميم نماييد و سپس با يك شانه، پرزهاي فرش را شانه بزنيد تا يكدست شوند.
سوختگي فرش با سيگار
سوختگي فرش ناشي از سيگار در منزل بسياري از كساني كه سيگار مصرف مي نمايند، رخ مي هد و چهره زشتي بر روي فرش ايجاد مي نمايد. سوختگي هاي ناشي از سيگار معمولا بصورت نقطه اي و سياه رنگ مي باشند. براي برطرف نمودن آنها ابتدا سطح سوختگي را با يك كاغذ سمباده بسابيد. سپس سوختگي ها وپرزهاي سابيده شده را بوسيله جارو برقي پاك نماييد. با استفاده از يك قيجي نوك تيز و كوچك سياهي هاي ناشي از سوختگي بر روي پرزها را قيچي نماييد. چنانچه هنوز لكه سوختگي باقي مانده است، يك محلول ده به يك اب اكسيژنه و اب تهيه نماييد و به ارامي بوسيله يك پارچه بر روي لكه بكشيد و در آخر محل لكه را با اب بشوريد و سطح ان را كاملا خشك نماييد.
سوختگي با زغال قليان
يكي از سوختگي هاي رايج بر روي فرش ها، سوختگي ناشي از افتادن زغال بر روي فرش مي باشد. معمولا زغال، سوختگي بزرگ ،عميق و غير قابل بازگشتي بر روي فرش باقي مي گذارد. مراحل ترميم سوختگي ناشي از زغال مانند مراحل ترميم سوختگي با سيگار مي باشد با اين تفاوت كه پس از قيچي نمودن پرزهاي سوخته فرش، روي سوختگي، يك لايه ضخيم محلول شامپو فرش بكشيد و بگذاريد كاملا خشك گردد و در آخر سطح سوختگي را جارو برقي بزنيد. چنانچه همچنان آثار سوختگي وجود دارد، از يك محلول رنگ بر ضعيف استفاده نماييد. هرگز براي شستشوي لكه فرش ناشي از سوختگي از صابون استفاده ننماييد.
سوختگي با اتو
يكي ديگر از انواع سوختگي بر روي فرش، سوختگي ناشي از اتوي داغ مي باشد. چنانچه باز هم سوختگي و زردي ايجاد شده كم و محدود بود، مي توانيد با استفاده از يك پياز به رفوي آن بپردازيد. پياز را نصف نماييد و روي سوختگي قرار دهيد و در اخر محل لكه را با اب سرد بشوريد.

بايد اضافه كرد كه تمامي روش هاي پيشنهاد شده در اين مقاله در خصوص سوختگي هاي خفيف و سطحي مي باشد چنانچه عمق و حجم سوختگي بالا باشد جهت رفو و ترميم مي بايست از خدمات قاليشويي ها بهره گرفت.

امتياز:
بازديد:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۳ بهمن ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۱۰:۱۶ ] [ fereshteh ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربري
نام کاربري :
پسورد :
نظرسنجی
لينک هاي تبادلي
فاقد لینک
تبادل لينک اتوماتيک
لينک :
خبرنامه
عضويت لغو عضويت
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی